tirsdag 12. mars 2013

Barselgave og Kolibri "genser"

Her har det ikke stått stille på strikkinga, men det går litt tregere med å få ut resultatene på bloggen... Men siden sist har jeg fått ferdig "barselsgaven". Det er jo til en ettåring da så det er ikke helt barsel, men fint er det med Mariusgensere :-)

 

 
Som jeg skrev har det ikke stått stille på strikkinga, jeg har fått ferdig en poncholingende genser som jeg har strikket i mitt ultimate yndlingsgarn. Genseren har ligget i to år etter å ha kommet sånn ca midt på bolen, så er veldig fornøyd med å endelig ha fullført den.
 

Garnet heter Kolibri fra Filtes King og er den nydeligste tykke fluffy italienske alpakka. Varmere enn det meste. Det som er helt fryktelig synd er at garnet har gått ut av produksjon og finnes ikke mer (det er meg en gåte...), men jeg fikk heldigvis sikret meg noen lager både fra Canada og Australia så jeg har det jeg trenger for fremtiden skulle jeg tro.

Det er forresten helt utrolig bra å ha et sånt lager liggende av favorittgarnet så jeg kan starte opp hva jeg vil akkurat når det passer meg... skulle hatt en hel garnbutikk jeg merker jeg...

Vel nok om det. Garnet er nyyydelig, men genseren må jeg jo innrømme ble litt rar... når jeg begynte så jeg for meg en poncho, men etter at det hadde ligget i to år var det kanskje ikke helt poncho jeg ville ha så jeg gjorde den om litt:


Litt kul, men litt rar. Men det skal sies at man har det godt inni den :-)

Jeg gledet meg veldig til å starte neste prosjekt som er Vimpel ponchogenser fra Pickles. Satt igang og strikket som en gal, for denne vil jeg ha til våren! Men de vimplene er egentlig litt strevsomt å strikke...

...så parallellt satt jeg igang med Drømmegenser i Angora... (kjøpte visst begge deler når jeg først var inne på handlekurven... sånt skjer) og DET var superbehagelig strikketøy til tross for at nesa og øya og alle mine omgivelser ble fulle av angorahår.

Drømmegenseren er ferdig og kommer til å bli en klar favoritt! I skrivende stund ligger den i fryseren i et forsøk på å "avhåre" den, men i morgen tidlig skal den varmes og deretter varme meg :-)

Snakkas!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar