mandag 28. januar 2013

Gioello kjole ferdig

Kjolen strikket i Gioello (Filatura di crosa) er ferdig og har allerede vært i bruk ved flere anledninger! Bare her hjemme da... men her skal man jo også pynte seg litt :-)


Den ble veldig passe i ermene og jeg godt er fornøyd, men den klør ganske masse... og det er ikke en kjole/tunika jeg kan ha noe særlig under uten å bli klompete, så her er det bare å bite tenna sammen. Man venner seg jo til litt kløing da...
Men positivt, den er god og varm strikket i dobbel tråd i kjolen og enkel tråd med tykke pinner i ermene så det er en ganske fin effekt.

Jeg er i gang med nye prosjekt. Satt igang med en liten barselgave som jeg tenkte jeg skulle få ferdig til helga. Det er en mariusgenser, og bare ett erme + montering gjenstår. Her strikkes det for harde livet og min "fotograf" fortsatte oppdraget med å ta bilde av kjolen lenge etter at jeg var ferdig så nå har jeg en del merkelige bilder av denne kjolen, men her er et normalt ett:


Har et strikketøy som ligger og venter på å bli satt igang når barselgaven er ferdig. Jeg gleder meg til det, men først og fremst gleder jeg meg til å overlevere mariusgenser til en  liten gutt. Jeg synes barn i mariusgensere er helt supersøte!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar